NÄSTA STEG

Idag är det dags för min del av klassen att gå vidare med nästa steg. Som jag förklarade i ett tidigare inlägg så fanns det ju ett steg som heter Basic. Vi är ni i slutet av den delen. Nu ska vi börja jobba i ett tvåpilotssystem, vilket vi kommer att öva på i simulatorn vi har här på skolan. De kommande tre veckorna ska vi genomföra tio pass på fyra timmar vardera. Under halva passet sitter jag och agerar som styrman och andra halvan av passet så agerar jag kapten.
I tvåpilotssystemet är det viktigt att båda piloterna är med på vad som händer och kommer att hända, så man är förberedd på eventuella bekymmer som kan uppstå. Det kommer att övas på diverse fel under dessa pass, det kan vara t ex motorbortfall, tryckfall mm.
Det var lite kort om kommande veckor. Jag återkommer med lite mer efter mitt första pass som jag har idag klockan 1200.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0