NORRA SVERIGE

I slutet av maj och i början av juni så for min klasshalva iväg på en lång Sverigetur. Vi började med att starta i Ljungbyhed fredagen den 29 maj och kom hem den 3 juni. I flygplanet som jag flög i var vi tre stycken glada herrar som skulle ta oss norrut. Ända hållpunkten vi hade fått från skolan var att vi skulle vara i Vilhelmina på måndagen. Så under helgen hann vi avverka Göteborg, Visby, Borlänge, Östersund, Umeå, Skellefteå, Luleå, Jokkmokk, Arvidsjaur. Det var grymt roligt och givande.
Från och med måndagen så utgick vi från Vilhelmina och flög två och två. Nedan har jag lagt upp några bilder från hela norrlandsturen. Midnattsturen var bland det finaste jag varit med om!
Jag landar på Säve i Göteborg
Globen från ovan
Våra lärare landar i Vilhelmina i en PA-31 Navajo
Boendet i Vilhelmina
Tankning i Arvidsjaur under midnattssolsflygning
Midnattssol
Vår flyglärare flyger rotetvå på mig in i Nikkalouktadalen vid Kebnekaise
Inne i Nikkalouktadalen med Kebne bort till höger
Påväg hem från Kebnefjällen kommer våra kamrater förbi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0