BRIEFING & DE-BRIEFING

Före och efter varje pass har vi briefing. Innan passet går vi igenom vad som ska övas och man diskuterar väder, eventuella problem som kan uppstå och givetvis de fel vi vet kommer uppstå någon gång under passet. Sen kan det ju så klart uppstå fel som vi inte diskuterat bara för att instruktören vill se om vi handlar enligt rätt rutin. Sedan när flygningen är genomförd så sätter vi oss ner igen för att prata om vad som gick bra och vad som eventuellt gick mindre bra.

Idag har jag då gjort min nionde lektion av tio i denna fasen av utbildningen och imorgon är det dags för det sista. Morgondagens pass vet vi egentligen inget om förutom att det kommer vara en flygning från Köpenhamn till Zürich. Vår uppgift är att vi skall betrakta den som en riktigt flygning dvs att imorgon bitti måste vi plocka fram väder för respektive flygplats, det gäller även för alternativflygplatsen, och sedan presentera det för vår instruktör.
Morgondimma på flygplatsen
De-briefing efter passet
Detta är ett IAL-kort (Instrument Approach and Landing chart).
Här står allt man behöver veta för inflygningen för just den banan
och med de olika inflygningshjälpmedlen=grekiska för vanligt folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0