NY STAD, NY SKOLA!

Här sitter jag nu i min nya, tillfälliga, bostad i Upplands-Väsby. Lasset gick från Göteborg igår eftermiddag via Slätthult (utanför Borås) vidare mot Jönköping och sedan E4:an upp till Upplands-Väsby. I Slätthult möte jag upp en klasskamrat som behövde lite hjälp med att få med sig en del prylar. Vi packade våra två bilar fulla och började färden upp till "Villan". Det var alltså jag, Johannes (från Helsingborg) och Johan som körde minikaravan upp.

Resan gick smärtfritt, vi stannade en gång för att de både gentlemännen behövde nått att äta. Själv hade jag med mig lite mat samt en stadig påse med godis! Vi var uppe vid 21:30-snåret och då var det bara att packa ur bilarna och in i huset.

Jag får nog säga att jag känner mig än så länge väldigt nöjd över Villan. Det är ju alltid lite speciellt att bo i ett kollektiv som vi gör, men det är ju inte första gången. Tar väl en vecka eller två innan vi hittat rutinerna för att få allt att fungera bra.

Idag (21/9) har vi varit på STC (Skyways Training Center) på Arlanda för att få ut varsin dator samt lite information om vad som komma skall de närmsta veckorna. På schemat är det CBT och nästa torsdag har vi vårt tekniska prov på Fokker 50. Det är ju helt klart "lite" skillnad mot Ljungbyhed, inte för att tiden där inte varit bra!
Fullpackad Audi
Johannes alias Günther (vänster) och Johan alias Fransmannen (höger)
Casa de Villan
Baksidan av huset, mitt fönster till höger på källarvåningen
Vardagsrum (mittenvåningen)
Fint kök
Mitt rum (källarvåningen)
Tvättstuga tillika minispa


Det blev en del bilder men det kan kanske vara lite skoj att se. På baksidan av huset har vi en lite trädgård med två fruktträd varav ett är ett päronträd. Päronträdet producerar för övrigt tokigt goda päron!!
Nu är det dags för mig att dricka kaffe och dyka djupt ner i Fokker 50 tekniken.
Adios amigos y chicas.. typ

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej darling! Jättekul att se lite foton från huset! Fint det ser ut. Jag kan absolut tänka mig att hälsa på där, speciellt i SPA´t ; ). Ditt rum ser ju fint ut och kan säkert göras ännu mysigare och personligt med lite ansträngning. Jag noterar även att den gröna mattan har fått ett nytt hem igen ; ). Saknar dig här hemma älskling. Puss.

2009-09-21 @ 19:08:57
Postat av: Mulle

:-) hej gumman.. Jo då. Den gröna fina mattan har hittat nytt hem också. Du får gärna komma hit och fixa till lite ;-)



Saknar hemma också!

Puss

2009-09-21 @ 21:37:31
Postat av: Karin & Börje

Hej där Mulle!



Jaså nu går du "på export". Vilket fint hus ni har och din lilla källarskrubb är ju inte alls oäven.

Det var väl fint att du slapp verkstan.

Hoppas att du trivs fint nu inpå upploppet, men inte bättre än att du kommer hem ofta (banankakan finns i frysen....).



Kramar Karin & Börje

2009-09-21 @ 21:55:35
Postat av: Mulle

Jo, nu är man verkligen utsocknes! verkstan hade funkat men det här är ju mycket bättre :-)



Det känns som om det kommer bli bra här uppe också!.. Men så länge det vankas banankaka så ska jag nog orka masa mig hemåt! :-)



2009-09-21 @ 23:15:32
Postat av: Stockis

Sist jag besökte dig i en villa vill jag minnas att det var nyår och inte allt för länge efter studenten... vill också minnas närlys och ohyggliga mängder tysk smuggelsprit. Och en något överförfriskad syster till Daniel kanske var med på ett hörn?

2009-10-10 @ 17:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0