ESOK - KARLSTAD

Måndagen bjöd på otroligt bra väder över både Gotland och Svealand. Så starten från Visby på morgon var en ren fröjd. Vi startade på bana 03 med en vänster sväng strax efter take-off. Landade in på Arlanda och där var det byte av flygplan och vidare färd mot ESOK (Karlstad). Det var första gången som jag flög till Karlstad vilket gjorde det roligare. Var i stor sett en rakt västlig kurs över Enköping, Västerås och Örebro. Ganska kul att flyga över Västerås eftersom att jag gick på Hässlö Flyggymnasium en gång i tiden. Gick dock inte pilotlinjen utan naturtekniska programmet.
När vi närmade oss Karlstad fick göra en visuell inflygning. Det är alltid lika skoj eftersom att man får planera den slutliga delen av flygningen på ett helt annat sätt och så blir det mer manuell flygning också. Efter ett mycket kort stopp var det dags att ta oss tillbaka till Arlanda igen. Från Arlanda skulle vi sedan tillbaka till Visby. På väg ner till Visby flög min klasskamrat Johannes med som passagerare. Alltid kul att träffa andra från klassen under flygningarna. Likadant i Visby gjorde jag en visuell inflygning som gick strax söder om staden, så passagerarna fick en lite kort sightseeing av Visby på en mycket fin solig vårdag. Som sagt, en härlig vårdag och att få flyga på, så denna härliga måndag var ett bra slut på det här passet. Nästa gång jag ska iväg är nästa vecka, då blir det en t/r till Vilnius, hoppas på lika fint väder då också.
En av "skönheterna" som flögs under dagen. Detta är vid 6-tiden i Visby
Västerås flygplats och min gamla skola
Gotland i fjärran och en båt som snart blir förbiflugen
Spot-on parkering av Kapten på Arlanda efter sista flighten på dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0