REX

REX är en förkortning som används på vår roster. Denna förkortning innebär att vi är standby under utbildning. Varför tar jag nu upp detta? jo, för jag är nämligen standby imorgon och det förfaller så att de ringde från OP (operations) i förmiddags och meddelade att jag behövdes en dag tidigare än planerat. Detta på grund av sjukdom bland någon av mina kollegor. Enligt ordinarie schema skulle jag checkat in på torsdag klockan 13:20, men det blev istället imorgon fast samma tid. Inte fel att få flyga lite extra. Så kommande tre dagar ska jag flyga KID (Kristianstad)-ARN med övernattning i Kristianstad. Blir lite nytt för min del, dels att flyga den sträckan men jag ska även flyga med en ny kapten. Kommer givetvis en rapportering från dessa flygningar under veckan.
Ska försöka se till att även lägga upp ett nytt "dagens" instrument.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0