TIME GOES BY *updated*

Goddag!
Nu börjar äntligen förkylningen att släppa och till helgen är det dags för flygning igen. Och efter helgen kommer hela klassen åter igen vara samlad i Stockholm för kursträff nummer tre i Human Factors-kursen. Efter det har jag den obligatoriska sexmånaders "uppflygningen", en så kallad OPC (Operators Proficiency Check). Mer om den senare.
Under mina sjukdagar var jag tvungen till att försöka var lite kreativ, så jag gjorde ett försök till att skapa en Time Lapse film med moln. Det är lite av ett experiment så ni får ta det för vad det är :-)
Den översta filmen är gjord med 0.1 sekunder mellan bilderna och den nedersta filmen med 0.01 sekund mellan bilderna. Personligen gillar jag den nedersta bättre:-)

Taget under eftermiddagen genom fönstret hemma

Kommentarer
Postat av: Pontus

Coolt. Ser ut som molnen sjukt låga.



//P

2010-05-26 @ 11:27:55
Postat av: Mattias

Tjena Pontus!

Tackar.. de ser nog lägre ut än vad de är.. men det var ganska roligt experiment.



Ha det fint!

/Mattias

2010-05-26 @ 12:57:06
URL: http://volem.blogg.se/
Postat av: Tony

jag kanske tänker fel, men borde inte den övre filmen vara gjord med 0,01 sek och den nedre 0,1?

Ju fler bilder per sekund ju långsammare förlopp. Förutsatt att man spelar upp det i normalt tempo.

Nåja, coola filmer blev det, och jag gillar den övre bäst där molnen tycks sladda in över er :)

2010-05-26 @ 16:06:34
Postat av: Mattias

Tony - Du har så rätt! Du tänker helt fel ;-) i den nedre filmen syns varje enskild bild i 0.01 sek vilket gör att filmen blir nästan 10 gånger så kort som den översta filmen.. e ru´me´?

2010-05-26 @ 17:01:40
URL: http://volem.blogg.se/
Postat av: Tony

Aha! Jag trodde du menade att tiden var hur lång tid det var mellan bilderna var tagna...sorry. Mästrad av sin LILLEbror igen... ;)

2010-05-26 @ 20:59:05
Postat av: Mattias

Hehe.. för en gångs skull menar du! :-) Håll ögonen öppna.. ny film på gång..! haha

2010-05-26 @ 21:21:38
URL: http://volem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0