HÖST/VINTER OCH KROKODILER

Det märks att det vi är på väg mot mörkare och kallare tider. Denna veckan som jag spenderat i Halmstad har jag flugit morgonpassen, vilket innebär check-in vid 0600. Då jag i huvudsak har haft eftermiddagspassen den senaste tiden så var det lite omställning :-) Jag är väl inte direkt en morgonmänniska om jag säger så. Har verkligen varit varierande väder de senaste dagarna. Igår t ex var det en helt underbar morgon i Halmstad med klart och fint väder, men när vi närmade oss Bromma var det molnigt och lite sämre. Dock framåt eftermiddagen när det var dags för de sista två leggarna var det tvärtom. Ett snöväder drog in över Halmstad och uppe i Stockholm var det klart och fint.
Nästa vecka har vi något som heter PGT, Periodic Ground Training. Det är något som bolaget har och är en återkommande markträning. Bland annat tar man upp saker som Dangers Goods och Security. Veckan efter är det dags för en PC. Detta för att förlänge validiteten på mitt cert.

Annars läste jag en "rolig" sak i aftonbladet idag som får en att fundera lite. Har svårt att tro att detta skulle hända här i Sverige.

Krokodil



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0