KSD

KSD är koden för Karlstad och det är där jag är just nu. Det är första gången jag utgår från Karlstad och bor här. Ett trevligt hotell men jag har inte hunnit kolla in staden så mycket än.
Slingan jag flyger nu går KSD-ARN-JKG-ARN-KSD med en lite längre rast i JKG. Idag har det blivit olika typer av inflygningar vilket beror på väder och vind. Har blivit Prescision, Non-prescision och visuell inflygning. Till Arlanda är det i stort sett alltid ILS-inflygningar som gäller men på de mindre kan det variera lite mer. Dessutom är det ganska vanligt att det bara finns ILS i ena riktningen på de mindre flygplatserna. Idag blev det med andra ord ILS på Arlanda, VOR/DME till Bana 01 i Jönköping och i Karlstad blev det en Visuell inflygning till Bana 03. Det är bra att få variera sig lite :-)
Imorgon har jag Stby på schemat så det kommer nog bli en lugn dag i Karlstad med en löprunda och utforska "byn" lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0