7 PASS

Har och ska vara ledig ett par dagar fram till lördag då jag har mitt nästa pass. 7 Pass är vad jag har kvar i simulatorn, sedan är det Skilltest,uppflygning, som gäller. Jag ska göra mitt Skilltest den 20:e december. Förhoppningsvis kommer det gå bra, för att den 29-30 december är jag planerad för att göra mina första 12 start och landningarna i riktigt flygplan. Det är nära nu, väldigt nära. Efter nyår är det tänkt att vi ska börja flyga ute på linjen och fortsätta med det fram till examen

Förutom det så är det lite turbulent på Skyways. Skyway´s flygoperativa del köptes upp av VD:n för en krona av de föra ägarna och bytte namn till Avia Express. Igår presenterade VDn sin strategi för att minska kostnaderna och på sikt kunna expandera/överleva. Om det var en "snygg" strategi låter jag vara osagt. Mer information finns att läsa på nedanstående länk.

Ny strategi

Kommentarer
Postat av: Karin o Börje

Ja det är nog bra att kan ta lite ledigt emellanåt(som på Grand hotell)och relaxa inför det turbulenta som snart startar......Hoppas att du och Kristin har det bra i den stora staden. Vi ses väl ganska snart och då vet jag att det finns förväntningar på banankaka. Ha det gott! Kramar till er från oss!

2009-12-03 @ 21:49:00
Postat av: Mulle

Hej på er!

Jo, det är alltid skönt med lite lyxrelax!Men nu har jag precis lämnar söta sambon på stationen, så då var "själv" igen.

Idag börjar vår sista simulatorperiod så snart får jag komma hem. Skönt. Ser som sagt fram emot en lite fika hos Rådesjö´s ! :-)

Hälsa alla så gott och kramar från mig!

2009-12-05 @ 10:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0