GÖTEBORG

Åkte hem från Villan igår,med bil, eftermiddag och ett antal timmar senare kom jag äntligen fram till Göteborg. Det är väldigt skönt att få vara hemma en del nu. Det har varit en ganska intensiv höst/vinter med mycket simulatorflygning och pluggande. Det visade sig ju ha gett goda resultat eftersom att uppflygningen gick vägen. Det var en bra julklapp till mig själv måste jag säga. Nu väntar riktigt flygning med början den 29-30/12. Då ska jag ut och göra det allra sista innan vi är 100% klara för att flyga med passagerare. Jag ska då göra tolv stycken start och landningar. Än så länge är det oklart var jag ska göra dom. Normalt brukar det vara i Västerås, men det verkar bli någon annanstans den här gången, återstår att se. Men som sagt, snart är det alltså dags för att äntligen få komma ut i verkligheten och prestera!
Jag har även fått mitt första schema, kallas roster, för januari månad. Som det ser ut nu är mina första flygningar den 22-24/1. Då kommer jag avverka bland annat Arlanda, Halmstad, Bromma, Skellefteå och eventuellt Visby. Mer om det när det närmar sig.

Det här härliga julvädret lämnade vi igår när vi for hem från Upplands-Väsby

Kommentarer
Postat av: Karin o Börje

Ett STORT GRATTIS till att du klarade det! Vi är imponerade men inte förvånade!!!!Härligt, nu ses vi snart i jultiden. Imorgon ska vi klä granen och umgås och även på julafton blir det nog lite julmat m.m. Det ska bli kul att träffas. Kramar från oss!

2009-12-22 @ 22:34:22
Postat av: Mulle

Tackar så mycket!! Det känns grymt!

Det ska bli mycket trevligt att träffas och julmysa lite! Det var ett tag sedan vi sågs nu, hoppas på förbättring på den fronten framöver!

Kramar från mig!

2009-12-23 @ 07:44:25
Postat av: steffanie

Grattis!!! Vad roligt!!! Tänk att jag snart känner en flygkapten, coolt! När tänker du svänga förbi Sturup då? :)

2009-12-23 @ 18:42:59
URL: http://www.steffanie.net
Postat av: Mulle

Tackar Steffanie! Jaa du, det är inte illa.. haha.. Jag lovar att hojta till när jag är på Sturup! :-)

Du får ha en riktigt god jul!!

2009-12-24 @ 09:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0