NU GÄLLER DET

Nu sitter jag i Villan i Upplands-Väsby och förbereder mig inför det sista simulatorpasset på länge. Idag är det dags för Skill Test, dvs uppflygning. Det börjar med en teoretisk genomgång där examinatorn kan ställa vilka frågor som helst som har att göra med flygning och flygplanet. Dessutom har jag planerat en flygning mellan Visby-Arlanda som jag skall presentera för examinatorn och kaptenen jag ska flyga med. När det teoretiska är klart är det dags för själva uppflygningen. Den består i stort av en flygning mellan Visby-Arlanda, sedan är det en provdel där vi går igenom vissa procedurer och till slut är det CAT II approacher som skall genomföras. För er som glömt så är CAT II inflygningar någon man gör när det är riktigt dålig sikt vid landning.
Inte helt oväntat att jag är lite smånervös, men det skall nog gå bra!
Tillsvidare får ni nöja er med en bild här ifrån huset, eller snarare utsidan.

Kommentarer
Postat av: OKO

Lycka till nu Mr. Arvidsson! Det kommer gå hur bra som helst!

2009-12-20 @ 16:28:56
Postat av: Anonym

Yo OKO.. det gick fint!! Sweet! :-)

2009-12-20 @ 21:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0