FORTSÄTTNING FÖLJER

Joho, då så. Idag avverkades pass nummer fjorton i ordningen. Det var det näst sista passet på Intermediatedelen i utbildningen. Det går fort minsann! Imorgon är ska vi genomföra pass femton och det sista inom Intermediate. (sen är det "bara" tolv pass kvar)

Dagens pass då. Idag var vi i Bergen(Norge) och flög. Vi flög i stort sett helt och hållet manuellt hela passet. Och när men flyger manuellt inom det kommersiella flyget så innebär det att det genast blir mycket mer att göra och samarbetet i cockpit blir om ännu viktigare. Det var ungefär en vecka sedan jag flög senaste så det var banne mig dags igen. Det vi övade på var olika typer av Approacher med och utan turbulens, plus att vår instruktör ökade stressen på oss genom att hela tiden gå in och störa så fort vi skulle gör en briefing eller gå igenom checklistan. HAn störde oss i form av att agera flygledare. Detta samtidigt som vi fick ganska kort tid på oss att genomföra inflygningen. Men det är nyttigt att de ökar på arbetsbelastningen så det inte blir för enkelt! :-)

Förutom flygningen så kommer nog detta att bli den längsta perioden här uppe. Nästa gång jag får komma hem till tösabiten och soffan är runt Lucia. Men tiden kommer nog att fortsätta gå fort.

Tänkte jag skulle bjuda på en bild på en av de skönheter som vi ska flyga inom kort!

Kommentarer
Postat av: Karin o Börje

Ja här ingenting sig likt när Stella finns hos oss. Hon upptar hela vår tillvaro, så vi hinner inte med att tänka till, men hon är helt underbar!!!!! Idag har vi varit hos mor Brita och hon blev jätteglad när Stella var med. Stella undrar var du är och vi säger att du är uppe och flyger!!!!Nu ska hon läggas och vi hälsar så gott allihop!

2009-11-21 @ 21:13:54
Postat av: Mulle

Haha.. nä, det förstår jag. Det lilla yrvädret växer till mer och mer och är väl snart en hel orkan!?

Ni får krama om det lilla ovädret från mig och hälsa alla så gott! och glöm inte att hälsa mormor också.

Sov gott och kramar från mig!

2009-11-21 @ 22:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0