EMERGENCY

Då vaa deeet freeeeedagsmyyys! (tyvärr utan min kära sambo!!)


Ja, hoppas ni sett reklamen, annars kanske det verkar som om jag tagit en hutt för mycket :-)

Men efter en dag av Emergencyutbildning så är det faktiskt helg, och den kommer att fördrivas här uppe i Upplands Väsby. Jag ska ju flyga mitt första simulatorpass på söndag!!

Men idag, som sagt, så har vi haft Emergency utbildning. Det har mest handlat om vilken typ av utrustning vi har ombord samt vissa procedurer mellan piloter och kabinpersonal. Som bonus så var vi även ute och kollade i flygplanet efter lunch för att se var allt sitter/ligger på riktigt. Det är ju givetvis mycket trevligt att på kolla runt i kärran. Självklart så försökte jag ju sitta så mycket som möjligt i cockpit. Lite av den utrustning som finns är brandsläckare, syrgasflaskor, brandhandskar, yxa, ficklampor, förstahjälpenkit mm. Dagen avslutades med ett litet test på dagens genomgång. Så nu är egentligen den teoretiska delen av bolagsutbildningen avslutad, det "ända" som är kvar är bolagsprovet som vi kommer att genomföra på tisdag eftermiddag.

På bilden nedan kan ni se lite av de sakerna. Från höger till vänster har vi syrgasflaskor (gröna), ficklampor, handfängsel, brandsläckare (röda).

Kommentarer
Postat av: Karin o Börje

Hej på dig!

Hoppas att du har det bra utan din sambo! Vi väntar att hon ska komma hit och äta hemmagjord pizza.Här har vi också det lilla barnbarnet som förgyller vår tillvaro. Ha det gott! alla här hälsar till dig!

2009-10-16 @ 19:28:45
Postat av: Mulle

Jo då, jag har det bra, fast inte lika bra som om jag vore hemma :-)



Hoppas ni har haft en skän kväll med pizza och det lilla yrvädret!

Hälsa alla!



Kram från mig!

2009-10-16 @ 23:48:30
Postat av: Kristin

Saknar dig! Nästa vecka blir det tisdags, onsdags, fredagsmyys, lördags och kanske söndagsmyyys. Me like!

2009-10-17 @ 19:15:39
Postat av: Mulle

Vad hände med torsdagsmys då? ;-)



Puss

2009-10-17 @ 20:16:32
Postat av: Kristin

Torsdagsmyys också såklart : ).

2009-10-18 @ 11:09:54
Postat av: mulle

jag menar det.. :-)

2009-10-18 @ 12:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0