ÖVNING GER FÄRDIGHET

Imorgon, söndag, är det dags för mitt första simulatorpass. På tiden att vi får börja flyga lite nu :-)
För att kunna spara tid i självaste simulatorn så finns det något som kallas Paper Tiger som vi använder som hjälpmedel. Ingen verkar veta varför det heter så, men så heter det i alla fall. Det är en mockup av en riktigt cockpit, så med den lär man sig att snabbt hitta knappar och vred. Som tur är har vi fått låna en sådan från Skyways som vi har i Villan. Under dagen har jag och min kamrat som jag ska flyga med suttit och övat inför morgondagen.
Paper Tiger i Villan.
Cockpiten från Paper Tigern på riktigt, var inne i den i fredags
Jag och Alex

Kommentarer
Postat av: Karin o Börje

Vi hoppas att det går bra med ditt första simulatorspass.Det gör det nog eftersom du har fått träna med "Paper Tiger" eller vad det hette?Här hemma väntar en lite stillsammare dag än igår, då vi hade lilla yrvädret och alla våra tre barn hemma en stund, men det är bara väldigt kul. Lycka till idag! hälsningar från oss i Öjersjö.

2009-10-18 @ 09:20:49
Postat av: Mulle

Hehehe.. fullt hus som vanligt!



Då får vi hoppas att ni får det lite lugnare idag! Ska bli kul att hoppa in i "burken" i eftermiddag.



Hälsa alla!



Kram

2009-10-18 @ 09:42:12
Postat av: Karin & Börje

Hej där Mullepojken!



Hoppas att flygningarna gick fint och att du landade mjukt! Här har vi det fint. Vädret har varit som gjort för trädgårdsjobb så nu är allt undanröjt som hör sommaren till och kommer fram först i vår. Mellan här & nu och där & då är det ingen längre stund och innan vi vet ordet av så är det vår.



Ha det gott - vi snart.



Kramar



Karin & Börje, David & Ester (som är skendräktig...)

2009-10-18 @ 21:05:14
Postat av: Kristin

Är ni alla skendräktiga ; )?

2009-10-18 @ 21:54:02
Postat av: Mulle

God afton!



Flygningen gick fint, det var riktigt skoj må jag säga! Skönt att ni fått röjt undan det sista inför snö och slask, men som sagt, snart är det vår igen.



Hälsa alla!

2009-10-18 @ 21:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0