DET NÄRMAR SIG

Det har varit en späckad helg. Helgen började nästan i torsdags, då var jag och Kristin hemma hos min lilla storebror på lite kalas. Hans son fyllde två år, så lite kaffe och bulle blev det allt. Sen fortsatte helgen med ett besök hos några goda vänner som vi inte träffat på länge, nice!
Men nu är jag hemma i Göt´laborg igen!


Nu har jag genomfört sju av tio simulator pass här i Ljungbyhed. Som vanligt har det gått tokfort och flytten till Stockholm/Arlanda närmar sig. I och för sig ska vi inte bo på Arlanda utan vi har hyrt ett hus i Upplands-Väsby. Där ska sju av oss, i min klasshalva, bo de kommande tre månaderna.
Under de sista fem dagarna på "heden" kommer att jag att flyga mina sista tre pass. På fredag genomför jag allra sista flighten som är en flight från Köpenhamn till Zürich och jag kan tänka mig att det kommer att hända en hel del problem under den flighten.
Det känns riktigt kul att komma upp till Arlanda och få börja flyga Fokkern. Tiden i Ljungbyhed har bokstavligt flugit fram. Känns lite som att ta smygexamen nu i veckan. Normalt sett så är en type-rating något man gör när man fått ett jobb, så det är lite konstigt att fortfarande "plugga" fast jag jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0