FULLT HUS

Eller full klass i alla fall.
Jag avslutade denna helgens flygningar med att flyga HAD-ARN-SFT-ARN i söndags. Det var en normala flygningar med mycket fint väder vilket gjorde det lite trevligare. Landade in på Arlanda vid 17-tiden i söndagskväll och efter en kort de-brief var det dags att byta om och ta sig till Uppsala där jag sov under natten.

I måndags var det dags för första dagen av två med teori denna veckan. Hela klassen var samlad, inklusive de som flyger på City Airline. Som jag tidigare skrivit har vi dragit igång kursen Human Factors som vi kommer att läsa parallellt med examensarbete och flygning. Jag tycker det är en bra kurs som gör att man får sig några tankeställare och funderingar. De Human Factos områden som vi berörde denna gången var kommunikation, ledarskap och teamwork. Vi hade också en flygpsykolog och forskare från Norge som var och föreläste för oss om bland annat hur selektionen går till när man ska ta ut lämpliga personer för olika yrken. Och självklart drog hon kopplingar till flyget under hela hennes föreläsning.
Måndagskvällen avslutade vi med en trevlig klassmiddag på en restaurang i Märsta och en kopp kaffe hemma hos två klasskamrater som bor i krokarna, där jag även sov över (tackar för det!). Ganska roligt när man träffar alla i klassen igen och sitter och diskuterar om saker som har hänt under flygningarna man gjort, och att dela med sig av erfarenheterna man lyckats få.

Avslutningsvis kan vill jag påstå att det har varit en givande helg och måndag, tisdag på Arlanda.
På väg från Halmstad till Arlanda
Här kommer min vän Alex taxandes, hörde honom även på radion på väg in till ARN
Fortfarande lite is som flyter omkring norröver
En bild på en del av östkusten. Nån som kan gissa var?



Kommentarer
Postat av: Alex

Tur man inte kan se om jag är på linjen eller ej! :)



Jag håller inne på gissningen och låter någon annan få äran att svara rätt. Har ju flugit samma rutt så för mig hade det inte varit så svårt att gissa! :)



Ha det Magikern!

2010-04-14 @ 18:57:11
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Mattias

Hehe, mm.. Men det förutsätter vi att du var! :-)



Mycket nobelt av dig Alex! Vi får se om det är någon som vågar sig på att gissa.



Ha det gott själv, vi hörs och synes!

/Magi

2010-04-14 @ 20:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0