AM=AVIATION MANAGEMENT

Sitter för närvarande på Arlanda, Avias kontor lite närmare bestämt. Blev en tidig uppgång denna morgon eftersom att biljetterna var slut till den senare avgången. Flög upp hit med SAS klockan 07:00, men har inte incheck för än 13:40. Så jag passar på att skriva lite på mitt examensarbete.
Nåväl.. I tisdag och onsdags hade vi dock lite teori i Ljungbyhed. På schemat stod Aviation Management. Det är en relativt liten kurs som är tänkt att skapa en större förståelse för hur flygbolag är uppbyggda och varför, samt få en viss förståelse för hur industrin fungerar. Vi hade en gästföreläsare från Primera Air som hade en presentation om hur det bolaget är uppbyggt och vad deras främsta område är. Det var mycket intressant att lyssna på måste jag säga. Att få en liten inblick i andra bolag än Avia och City Airline, som är de båda host-airlines som vi har just nu på TFHS. Även på denna kurs skall vi prestera ett paper men denna gång skall vi sätta oss in i ett valfritt bolag och skriva om det.
Annars är det full ös med flygningen som gäller. Jag kommer att befinna mig i Halmstad fredag till tisdag för att utgå där ifrån och flyga hela helgen. Fler uppdateringar kommer förhoppningsvis under helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0