JKG + Ljungbyhed

Som jag tidigare skrev har jag "mjukstartat" med flygningen igen efter en lite längre semester. I lördags var det som sagt charter till Frankfurt och idag var det en tidig morgon med en legg mellan JKG-ARN. Åkte till Jönköping igår kväll för att sova på hotell där eftersom att det incheck var redan vid 05:40. Det var länge sedan jag flög när det var riktigt dåligt väder som det var idag. På arlanda var sikten runt 1500m och med väldigt låg molnbas, vilket innebar att Low Visibility Procedures rapporterades vara igång på ARN med tillgång till CAT II om man så önskade. Det var faktiskt någon som låg efter oss som önskade en sådan approach. Det innebär en del rent procedurmässigt både för flygplatsen och för de som genomför själva inflygningen.
Tillbaka till Jönköping var jag passiv crew, dvs att jag satt och drack kaffe med de andra passagerarna medans en klasskamrat flög ner till Småland igen.

Imorgon är det däremot dags för att köra söderut till Ljungbyhed för två dagar av teori. Nu är det dags för den sista kursen på skolan, nämligen Aviation Management. Mer om detta efter dessa två dagar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0