EN DAG PÅ KONTORET

Jag lämnade ett grått och snöigt Göteborg igår morse. Söndagsnattens snöväder höll på att strula till det ordentligt för mig när jag skulle åka till Landvetter. Inte nog med att det var morgontrafik utan det var mycket snö och halt ute. Det var med nöd och näppe som jag hann till Landvetter och kom med flyget till Arlanda. Egentligen var jag försenad, men den snälla damen i bagagedroppen ringde till Gaten och fixade så att jag kom med.

Väl framme på Arlanda var det inte direkt någon brådska längre, var framme 09:30 ungefär och check-in var 13:25. Första leggen gick mellan ARN-HAD för att efter en 20 minuters turn-around fara upp till BMA(Bromma) och sedan tillbaka för att avsluta dagen i Halmstad.
Imorse var det uppstigning 05:00 och check-in 05:50. Vaknade dock till ett smärre snöoväder och tankarna började snurra om huruvida vi skulle komma iväg alls. Men vädret var så pass bra att vi kunde starta och gå mot vår första destination för dagen, Bromma. Men med tanke på att tre flygplan skulle lämna Halmstad nästan samtidigt och alla skulle ha De- och Anti-icing vätska så blev vi en aning försenade. På totala tiden under dagen tror jag att vi klarade oss med 10 minuters försening till Arlanda. I alla fall... väl på BMA visade det sig att markpersonalen hade bekymmer med markströmsaggregatet vilket resulterade i att vi var tvungna att göra en batteristart. Det är en lite annorlunda procedur för att starta direkt från batterierna vilket gör att de "normala" rutinerna blir lite rubbade, men det gick fint det med.

Vädret på väst- och östkusten skiljde sig ganska mycket idag. På östkusten var det relativt höga moln och god sikt medans på västra sidan av landet var det mycket låga moln, blåsigt och betydligt lägre sikt. Men ovanför molnen skiner allt solen och på bilderna nedan kan ni se hur en morgon på kontoret kan se ut...

SE-LEA var maskinen för dessa sex leggar
Ett snöigt och blåsigt Halmstad en tidig tisdagsmorgon
Men ovan...
..molnen lyser..
..alltid solen
Och på Skyways kontor på Arlanda träffade jag Nyman the Styrman

Kommentarer
Postat av: Anders

Kanon! Jag har suttit och tittat på radarskärmen hela dagen och sett hur kärrorna har legat i holding, och farit fram och tillbaka mellan sina alternativ. Tänkt på dig några gånger och hoppats att allt har gått bra för dig.

Och btw här nere under jorden så lyser aldrig solen.... :)

2010-02-02 @ 21:11:46
Postat av: Arvid

Med en Fukker är det aldrig problem..! :-)

Tyvärr så måste man ju ner under molnen igen och då är det ju mörkt. Nu dröjer det illa nog nästan två veckor till nästa pass.. :-(

2010-02-02 @ 22:12:57
URL: http://volem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0