PASSIV

Avslutade veckans flygningar med ytterligare en natt i Visby. Torsdagens flygningar flöt på bra och vi hann tillbaka till Visby innan det blev värre väder. Hade dock börjat att komma in både vind och snö när vi landade in vid 22-tiden. Igår (fredag) flög jag passiv, som passagerare, tillbaka till Arlanda, dock var flyget ungefär en timme försenat på grund av att det var full snöröjning på Arlanda och kö för att både starta och landa där. Det var första gången som jag flög i en Fokker 50 som passagerare, innan har jag antingen flugit själv eller suttit på jump-seat i cockpit.
Det var ganska kul att uppleva det från en passagerares håll. Jag kände ju igen de olika momenten som man går igenom i checklistan och som märks i kabinen. Några saker är t ex när man ger signal till cabin crew innan take-off roll, när man ändrar Power Rating på motorerna efter start osv. Måste säga att det var bra passagerarkomfort i den gamle Fokkern! Passade givetvis på att ta några bilder under resan och en liten film från landningen.
Utsikten från fönsterplats - PW-125B är namnet på denna motor
Här står snörjarna färdiga att arbeta, tror det var 9 röjare på kolonn
Tydligare bild på en av snöröjarna
Landning bana 01L på Arlanda

Kommentarer
Postat av: Pär

Ska inte allt elektroniskt vara avslaget vid landning?

2010-02-20 @ 19:38:25
Postat av: Mattias

Det har du förstås rätt i :-)

2010-02-20 @ 20:32:07
URL: http://volem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0