FÖRSTA RUTTEN

Nu börjar det närma sig verkligheten ännu mer. Idag fick jag schemat, i flygvärlden kallat roster, för kommande veckor. Min första tur med passagerare kommer att bli på måndag kväll från Arlanda till Vilnius, där kommer jag att övernatta för att på tidig tisdagsmorgon åter flyga tillbaka till Arlanda. Nästa pass blir till helgen den 22-24/1, det tre dagarspasset är inrikes flighter, sammanlagt blir det åtta flighter den helgen. Och sedan rullar det på. Känns som det kommer att bli hur kul som helst och i vanlig ordning ser jag mycket fram emot dessa turer.

För övrigt har det blivit en del jobb på mitt "ordinarie" arbete på Volvo Powertrain, där jag innan skolan jobbade som service ingenjör. Nu när jag är inne och jobbar hjälper jag mest till med lite tekniker uppgifter. Ganska bra att ha något att fall tillbaka på och dryga ut studentkassan lite.

Ett litet urklipp från min roster nedan. I kolumnen C/I ser jag när jag har check-in, FROM är givetvis från vilken flygplats vi startar och TO är naturligtvis till vilken flygplats vi ska.

Kommentarer
Postat av: Anders

Stort!

2010-01-14 @ 20:18:30
Postat av: Arvid

Mycket.. :-)

2010-01-14 @ 21:15:03
Postat av: Pontus

Lycka till på måndag.



//P

2010-01-14 @ 23:27:33
Postat av: Mattias

Tackar Pontus! Ska bli tokroligt! :-)

2010-01-15 @ 06:47:10
Postat av: Karin o Börje

Ett stort GRATTIS till den lilla men dyra pappersbiten!Förvara den väl! Det låter jättespännande att flyga till Vilnius nu på måndag. Nu hoppas vi att du lägger ut ditt roster så vi kan följa dina rutter.....Hoppas att morbror och moster får en härlig kväll med lilla yrvädret Stella och även en god nattsömn. Kram från oss!

2010-01-15 @ 19:35:56
Postat av: Anonym

Du är snygg du! ;)

2010-01-16 @ 02:06:52
Postat av: Ruslan

Forsta layover kallar vi Stand Up Overnight har...fin fina grejer (:()...speciellt om man far det flera ganger i manaden..4.5 timmar i sangen....har man duty rigs i sitt kontrakt kan man fa tex 5 timmar per duty period for de dvs....flyga 3 timmar totalt far betalt for 10, sedan 20 min Turns e samma som har resten pa trippen e som jag hade forut pa J41, vilket e helt ok om gate brudarna e pa alerten och deplana, stada flyget och borda om pa 20;) , vi hade 20 pa proppen, 24 pa EMB-145 och 45 pa B757

2010-01-16 @ 09:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0