NYTT ÅR, NYA TAG

Jag kan lugnt påstå att det senaste året har gått väldigt fort och det har hänt mycket. Från början av året tills nu har jag gått från att bara få flyga små enmotoriga propellerkärror till att få ratta en tjugotons Fokker 50. Och det har inte direkt varit så att vi har glidit friktionsfritt fram, men vi har löst det. Efter de tolv start och landningarna som jag och Johannes genomförde strax innan nyår väntar jag nu på att mitt certifikat skall dyka upp, eller snarare dimpa ner i brevlådan. När jag har fått det så är det jobb i linjetrafiken som gäller. Det jag vet med säkerhet är att den 22/1-24/1 är jag planerad på åtta stycken rutter, eller leggar som vi kallar det. Dock är jag på stand-by mellan den 11/1-15/1 om det skulle dyka upp ytterligare flygningar.

Känns som om det här också kommer att bli ett mycket händelserikt år, återstår bara att se om det är bra eller dåliga händelser, eller kanske både och. Vilket fall som helst ska det bli sjukt kul att få komma ut och flyga. Det är ju ändå det vi tränat och utbildat oss för att göra! Men förutom flygning väntar även en C-uppsats att få bli skriven plus två andra kurser som vi kommer att genomföra i huvudsak på distans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0