SEMESTER

För er som är kvar och läser så har jag varit på semester under två veckor. Har varit i landet Over There och hälsat på en kompis som bor i Chicago. Vi passade på att flyga över till Las Vegas också för den delen. Resan var tokigt rolig och jag kan rekommendera både Chicago och Las Vegas. Men räkna inte med att inte göra av med pengar i Sin City! :-) Personligen tycker jag att Las Vegas är en riktigt häftig stad, hotellen är gigantiska och nästan varje hotell har sitt eget köpcenter. Ett hotell, the Venician, är uppbyggt som Venedig med en kanal och gondoler.. inomhus! Ett annat, Luxor, är uppbyggt som en pyramid och har en sfinx utanför.
Vi flög med Delta från Amsterdam över till Detroit och sedan vidare till Chicago. Från Göteborg flög vi med Ryan Air och min åsikt är väl att det märks att det BARA handlar om att tjäna pengar och att försöka sälja på en så mycket crap som möjligt!! haha...
För övrigt så är jag fortsatt ledig juli ut och vad som händer efter det återstår att se, bolaget har just nu genomgått lite förändringar med nedskärningar och med kommande flytt till Jönköping. Spännande att se var det hela slutar någonstans!
The Chicago skyline from the beach.
Chicago skyline från en av stadens stora stränder!
the Luxor hotel, picture taken från THEHotel!
Luxor hotell. Bilden är tagen från THEHotel´s bar på 64:e våningen
slotmachines at the Mandalay Bay hotel
Självklart måste man spela när man är i Vegas
Cockpit in the EMB 175
Obligatoriska flygbilden - EMB 175 cockpit. För övrigt flyger jag första klass :-)

Kommentarer
Postat av: Anders

1:a klass? Du menar väl "enda klass", eller får man plats med sånt i en Emb145?

2010-07-21 @ 18:47:14
Postat av: Mattias

Anders - faktiskt så hade de kastat in en tvåklasskabin.. så vi satt minsann i 1:a Klass.. som sig bör! :-)

2010-07-26 @ 22:54:01
URL: http://volem.blogg.se/
Postat av: Mattias

Förresten så är det en EMB 175 Mr Finckel!:-)

2010-07-27 @ 12:15:06
Postat av: Anders

My bad x 2!

2010-07-27 @ 20:14:06
Postat av: Olle

Börjar bli lång semester nu..

2010-08-05 @ 13:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0