FULLT UPP

Det har varit en full vecka med både det ena och det andra.

Veckan började med att ta tåget till Halmstad i tisdagskväll för att checka in på hotellet. Sedan flög jag två morgonflighter onsdag/torsdag. Torsdagskvällen spenderade jag i Sigtuna hos en klasskamrat som är snäll och ger mig lite husrum när det behövs.
Fredag morgon var det checkin 0755 för att påbörja Vilnius-Halmstadslingan. Den slingan ger ganska många flygtimmar men är samtidigt en lång dag. Vi avslutade dagen i Halmstad vid 1900, men kvällen var inte slut där för min del. Förra måndagen började ytterligare en klass på TFHS, klass 10:1. För att välkomna dom till skolan så var det lite fest. Jag tog mig ner till Ljungbyhed för att vara med en stund på "föreställningen". Det var mycket trevligt och bra gjort av 09:1 som höll i det!!
Fortsatt flygning på lördagen gjorde att jag inte kunde vara med hela kvällen utan jag for tillbaka till Halmstad för att hinna sova ordentligt. Efter lite mer flygning på lördagen, ARN-VBY-HAD, avslutades dagen vid 1400-tiden och jag bestämde mig för att åka hem till Göteborg istället för att bo på hotell. Hemma hade några kamrater bjudit in till inflyttningsmiddag på kvällen. Och till sist igår (söndag) skulle jag avverka två flighter till och från ARN varav flighten mellan ARN-HAD var en ferry-flight, dvs man flyttar en tom flygmaskin mellan två destinationer. Som ni märker har det varit full rulle i stort sett hela den senaste veckan och nu sitter jag hemma och ska vara ledig tre dagar innan det är dags för ytterligare en Vilnius-Halmstadslinga igen.

En liten "rolig" sak som hände under veckan var att i Ängelholm var det någon som hade grävt av kablarna till ILS-systemet. Eftersom att det var dåligt väder med sikt och molntäcke under minima för non-precision inflygningar hade flera fått gå till Halmstad istället för Ängelholm. När vi landade i Halmstad den dagen var det fullt på plattan, med två Golden Air maskiner och en C-130 Hercules från flygvapnet. Hercan är ju rätt stor så vi fick ställa oss vid hangaren och vänta på att Hercan backade, japp backade! ut från sin parkeringsplats :-)

Resterna av lite is som hade byggts på när vi passerade genom molnen på väg ner till Vilnius

På vägen ner var det ganska höga moln men på vägen tillbaka hade de sjunkit ihop ordentligt, denna bild är tagen på väg ner

En backande C-130

..som sagt..

Kommentarer
Postat av: Anders

Kan inte ni backa med Fokkern? Vi gör det med 340 då och då.

2010-06-15 @ 08:04:37
Postat av: Mattias

Jodå, det kan vi väl om vi vill..Bara att dra spakarna lite längre bak så är det klart sen :-)

Det såg så jäkla kul ut när den grå bjässen backade, väntade bara på att höra en hög backsignal..hehe

2010-06-15 @ 08:56:01
URL: http://volem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0