PRESENTATIONER

Under måndagen och tisdagen genomförde vi de två sista dagarna av Human Factors-kursen på Oxford Aviation Academy på Arlanda. Föreläsaren gick igenom olika former av kultur, som t ex företags/organisationskultur, nationell kultur, säkerhetskultur mm. Föreläsaren stod för halva tiden och vi själva stod för den andra halvan av tiden.
Som jag tidigare har skrivit så har vi haft som uppgift att skriva två papers. Jag skrev om beslutsfattande och om Colgan 3407 olyckan utanför Buffalo förra året. Nu var det dags att redovisa dessa två papers med en liten nätt Power Point. Det var intressant att se vad alla hade kommit fram till och vilka olycka typer av olyckor som redovisades.

Jag måste säga att kursinnehållet har varit mycket bra och givande. Likaså har de lärare/föreläsare vi haft varit mycket bra.

Jag har också hunnit med att flyga lite, i förrgår blev jag uppringd av OP som frågade om jag vill flyga tisdagkväll och onsdag(idag) förmiddag, och det ville jag ju. Så inatt har jag bott på hotell i Halmstad och flugit två turer ARN-HAD. Nu är jag dock hemma igen och ska återhämta mig lite. Imorgon kommer bli en lång dag, eftersom jag ska ta mig upp till ARN för att flyga tre leggar och efter det ska jag köra upp till Leksand för att fira midsommar däruppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0