VXO-ARN

Sitter nu hemma i Göteborg i soffan och dricker kaffe efter en vecka hemifrån. Den senaste veckan har varit lite av blandad kompott. Med flygning, lite ledig, teori, OPC/PC, och så flygning igen.
Flög igår förmiddag ner som passiv crew till VXO(Växjö) för att sedan under eftermiddagen och kvällen flyga som aktiv crew mellan VXO-ARN. Vad gäller flygningen är det egentligen inget speciellt att rapportera förutom att vid en av approacherna till VXO fick vi bevis på att det gäller att vara med och inte "lita" för mycket på att flygledarna gör rätt. Lite svårt att förklara i text men och det var aldrig någon direkt fara men jag är ytterligare en erfarenhet rikare. Men som sagt, det var aldrig någon direkt fara eller risk!
Vädret var fint hela eftermiddagen och kvällen vilket gjorde det ännu härligare att flyga! Så nu är ytterligare en destination i Skyways linjenät och en ny kapten avklarad. Jag checkade ut vid 21:00 i VXO och OP hade fixat en hyrbil till mig så jag kunde ta mig hem till Göteborg.

Lite bilder från gårdagen.
längst bak i kabin
Satte mig längst bak i kabinen för att se hur det känns som passagerare att sitta där under flygning

Strax efter vänstersväng från bana 01L och Uppsala i fjärran

Sigtuna

Värdinnan i full fart att servera...

...kaffe och en myyycket god bakelse!

Här står vi vid Stand 54 vid Terminal 3

Fortfarande Stand 54 med utsikt mot Terminal 4 och Bana 01L/19R

Alltid lika trevligt att vända på sig och titta ut!



Kommentarer
Postat av: Jörgen W.

Vad hände? Vad kan en flygledare göra fel? Berätta!!!

2010-06-13 @ 21:33:17
Postat av: Mattias

Hallå Jörgen,



Flygledaren ledde in oss lite tokigt. Ledde in oss in i utflygningen för ett startade flygplan, vilket gjorde att vår inflygning blev omständig plus att utflygningen för de andra planet blev tokig och sedan gällde det att ha extra koll på TCAS:en.. Det var väl kort vad som hände. :-)

2010-06-14 @ 10:07:26
URL: http://volem.blogg.se/
Postat av: Jörgen W.

Jag förstår. Jag har hört mig för lite om hur det funkar med flygledarna. Och till min förvåning verkar utbildningen bestå mer av alkohol och sex än utbildning. Kan detta ha påverkat den uppkommna sitiationen?

2010-06-27 @ 11:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0