FÖRKYLD

Började min flygvecka i tisdags med att flyga ARN-VNO-ARN-HAD-BMA-HAD. Dock så hade jag redan då känningar av en förkylning. Men det gick ok att flyga ändå. Igår, onsdag, vaknade jag upp på hotellet i Halmstad och kände mig inte speciellt kry, men jag flög mina tre leggar för dagen och avslutade på Arlanda till lunch. Skulle ha flugit idag med men eftersom förkylningen tog överhanden så for jag hem till Göteborg istället och försöker nu kurera mig efter bästa förmåga. Men jag bjuder på lite bilder från onsdagens flygningar. Det märks att det börjar bli sommar nu. En hel del CB-moln som börjar växa till sig och som vi får flyga runt.
Här har vi två CB som börjar växa till sig
IAL-kort
Förberedelse inför inflygning och landning till Bromma och Bana 30

IAL-kortet för Bana 30, inflygning till denna bana går över centrala Stockholm
kö påväg ut från bromma
Kö på väg ut från Bromma, vi väntar på ett landande plan
Band med CB
Ett band med CB...

.. som vi rundade på höger sida

Sedan flög vi mellan två områden med CB som syns tydligt på WX-radarn

Denna CB-gubbe är den som är till höger på radarn


Det blev en del bilder, men som man säger, en bild säger mer än en jäkla massa ord.



Kommentarer
Postat av: Anders

Den lilla spaken som sitter på högra handtaget på "ratten". Waz is das?

2010-05-24 @ 14:56:59
Postat av: Mattias

Tjena Anders! Das ist R/T-spaken! :-)

2010-05-24 @ 15:11:01
URL: http://volem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0