INAKTIV

Ja, vad kan man säga. Jag är tyvärr fortfarande sjuk här hemma i Göteborg så jag har inte gjort speciellt mycket förutom att försöka friskna till. Självklart ringer dom från bolaget och undrar om jag kan flyga lite extra just när jag är sjuk. Men men, bättre att sitta på marken och önska att man var i luften än tvärtom!

Jag kom på en sak som inträffade när vi startade från Bromma i onsdags. Som vanligt fick vi i vår clearance att vi skulle stiga enligt en SID (Standard Instrument Departure) rutt till 3000´.  När vi närmade oss den tilldelade höjden fick vi från flygledningen att vi skulle bibehålla 3000´ på grund av Traffic Above. Och mycket riktigt när vi tittar upp så har vi en SAS 737 1000´ ovanför (enligt TCAS:en) som var på inflygning till Arlanda. Det kändes verkligen nära, men var en ganska angenäm utsikt.


Mycket mer än så blir det inte idag utan avslutar med en bild.
Contrails
737:an från SAS var bra mycket närmre än så här. Någon som ser vilket bolag den tillhör? Lite väl lätt för vissa kanske!



Kommentarer
Postat av: Alex

Jag låter någon annan få svara! : )



Krya på dig!

2010-05-23 @ 12:56:19
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Erik L

Borde väl vara Emirates?



Krya på dig!

2010-05-23 @ 14:08:06
Postat av: Erik L

Vågar t.o.m. gissa på En T7=777 med Emirates :)

2010-05-23 @ 14:10:59
Postat av: Mattias

Alex - Du förstod kanske att du=vissa ;-)



Erik - Det är riktigt Erik! Inte så många andra bolag som har en röd buk :-) Tyvärr så har jag inget pris att ge dig.. kanske kommer i framtiden.



Och jag tackar er båda för kryahälsningarna!



/Mattias

2010-05-23 @ 20:44:45
URL: http://volem.blogg.se/
Postat av: Alex

Ja jag misstänkte det var en pik till mig! : )

2010-05-24 @ 22:34:17
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0