SLUTET NÄRA

Detta är min sista vecka på Avia och den kommer att bestå av dels en PC, flygning från Halmstad samt självklart fortsatt arbete med opponeringen.
Min PC kommer jag att göra imorgon förmiddag och under den tar vi bland annat upp två nya system, Power plant och Hydraulics. Dessutom skall två stycken flighter planeras. Men mer om det imorgon kväll eller på torsdag.
Nästa vecka har vi examensvecka som i huvudsak består av två dagars opponering samt examensmiddag och fest på fredagen.
Givetvis fortsätter jobbsökandet och visst hoppas jag att få napp inom flyget. Dock har jag ju ett jobb att gå tillbaka till den 15 november. Skönt att slippa vara helt arbetslös i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni har väl kraftiga begränsningar på ernår det gäller jobbsökningar eftersom det endast är 2-3 bolag i Europa som tar emot MPL.

2010-11-02 @ 08:42:06
Postat av: Mattias

Alla stater som har anammat Amendment 7 i JAR-FCL har även accepterat MPL som certifikat. Och när det väl blir EASA kommer detta bli EU-regler. Bekymret som man skulle kunna se är att det, än så länge, är för få som verkligen vet vad MPL innebär och av den anledningen möjligtvis lägger ens ansökan åt sidan. Alltid intressant att vara tidigt med något nytt.

2010-11-02 @ 09:04:26
URL: http://volem.blogg.se/
Postat av: Anders

Jag håller tummarna fön dig killen!

2010-11-03 @ 10:43:14
Postat av: Mattias

@Anders - tackar! :-)

2010-11-03 @ 16:23:15
URL: http://volem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0