PGT-C

Under måndag och tisdagen hade vi markträning på Arlanda. Det kallas Periodic Ground Training och C:et står för vilket block det handlar om. Det vi gör är att vi bland annat går igenom ett antal system och diskuterar kring dessa. Och i detta block ingick även Emergency Equipment/Procedures samt en del CRM.
Ett av systemen som vi gick igenom var TCAS och hur det är uppbyggt och vilka "faror" det finns kring detta. 
Nu har jag bara två veckor kvar med flygning innan det är dags för opponering och examen i Ljungbyhed. Dessa veckor kommer jag att flyga från Halmstad och samtidigt förbereda min opponering. Så nu är det dags att packa resväskan och så smått börja ta mig mot Halmstad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0