BARA FLYGNING

Först och främst har ni säkert redan läst om bomblarmet på en B777 mellan Kanada och Pakistan. Får hoppas att det bara är falsklarm, men å andra sidan har de ju kommit ner på marken och står på en säker plats.

Bomblarm

Igår var sista dagen för att lämna in examensarbetet vilket jag för visso gjort tidigare. Detta innebär att samtliga teoretiska kurser på TFHS är avklarade. Det sista som skall göras nu är egentligen bara en opponering på någon av mina klasskamraters arbete. Detta ska vi göra vår sista vecka i Ljungbyhed, vilket är samma vecka som vi tar examen. Men från och med nu är det bara flygning som gäller. Ganska skönt måste jag säga :-) Känns konstigt att tiden har gått så himla snabbt och att vi snart ska ta examen. Vi har ändå hunnit med en hel del under den tiden som varit. Men som pilot kommer man aldrig att sluta lära sig något. Som jag säkert tidigare sagt är det något nytt varje dag. Viktigast är väl att försöka komma ihåg och ta till sig allt som händer och sker.

Nu är det ju helg och lite paus från både det ena och det andra. På måndag är det dock dags igen för lite flygande verksamhet. Kommer att börja i Jönköping men sova sluta i Karlstad och sedan utgå därifrån. Karlstad har jag inte fått utgå ifrån tidigare, blir säkert bra det med!!

Jag tog några bilder med luren igår mellan VXO-ARN som jag bjuder på.

En molnformation som bildats på lite lägre höjd
Solen som på vägen ner speglar sig i en sjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0